Herkenbaarheid op de weg...

Geef hier je mening over dit forum en de site. Alle tips en kritieken zijn welkom.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

Herkenbaarheid op de weg...

Berichtdoor HVZ » Ma Jul 12, 2010 2:46 am

Ik wist niet van het bestaan van de club. Ook leek het mij erg onwaarschijnlijk dat ik ooit zelf in een Renault 9 zou mogen rijden waar mijn ouders 20 jaar geleden ook in reden. En 28 jaar geleden kocht mijn moeder een nieuwe R9. 1982 dus.

Nu, 28 jaar na de introductie van de R9 zijn er gelukkig nog steeds mensen die erg gesteld zijn op deze auto. Waaronder ik zelf natuurlijk. Ik heb dan ook het idee opgevat om de Renault 9/11 club en de daarbij horende auto's wat meer onder de aandacht te brengen middels een uniforme uitstraling.

Een uniforme uitstraling zou heel simpel en goedkoop gerealiseerd kunnen worden door middel van stickers.
Ik begrijp dat niet iedereen z'n auto vol stickers wil hebben, maar een klein degelijk stickertje kan haast geen probleem zijn.

Ik dacht aan de volgende varianten:
- Side stickers: (set van 2 stuks) Sticker die op de zijkant van de auto zit, en bijna van wielkas tot wielkas loopt.
- Under mirror stickers: (set van 2 stuks) Sticker die op de zijkant van de auto onder de spiegel zit. (Het zelfde idee als bij tuners die een hele rij kleine stickers onder hun spiegels hebben.)
- On the hood: 1 sticker die je op de motorkap of op je achterruit kan plakken.
- Tailsticker: Kleine sticker aan de achterkant van de auto.

De sticker zou er precies het zelfde uit kunnen zien als het Renault 9/11 Club logo links boven in de hoek van de website. Daar door kunnen onbekende mensen makkelijk een link leggen met de site wanneer ze 1 van onze auto's hebben zien rijden.
De Renault 9/11 eigenaar mag zelf bepalen welke (of combinatie) hij/zij van de stickers op de auto wil. Maar lid van de Renault 9/11 club betekend in principe dus ook minimaal 1 stickertje op de auto. (Die later gewoon te verwijderen is wanneer de eigenaar geen lid meer is of wil zijn!)

Het doel:
Het schept een band. Maar nog belangrijker, je promoot de auto's en de club. Wanneer je 1 of meerdere stickers op je auto hebt, zullen mensen nieuwschierig worden, en wellicht een keertje gaan googlen. Ook kan je hiermee potentiële leden werven die ook een R 9/11 hebben, maar niks weten van het bestaan van de club.

De stickers zijn helemaal niet duur. Als je het zou moeten laten maken betaal je van €5,- voor een klein kofferbak stickertje tot €30,- voor een set side-stickers. Oftewel je kan dus zelf de hoeveelheid, de grootte, en de kosten voor de stickers op jou auto bepalen.

Is dit misschien een leuk idee??
Wie is het met me eens? En wie niet?? (argument?)
Laten jullie het even weten alsjeblieft??

Groetjes, Hendrik
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ

Berichtdoor Johan » Ma Jul 12, 2010 12:09 pm

Hoewel een sticker leuk is naar mijn idee, vind ik niet dat je leden moet verplichten een sticker op een auto te plakken. Het lijkt mij een beslissing die een ieder vrijwillig mag nemen.

Wat mij betreft hoeft het trouwens niet meer te zijn dan een klein stickertje voor op de achterruit. De R9-11 is een subtiele auto, waar ook subtiele stickers bij horen. (vind ik dan :P)

Kentekenplaathouders zijn wellicht ook een idee?
Johan

Berichtdoor Le_Monstre » Ma Jul 12, 2010 1:10 pm

Een kleine sticker voor de achterklep lijkt mij wel aardig maar dan niet voor die prijs.
Ook ik vind dat je het niet kunt verplichten maar je hebt daartoe ook geen mogelijkheid omdat er feitelijk geen 9/11 club bestaat. Er is nl. geen bestuur oid, we hebben alleen dit forum (maar dit werkt ook prima wat mij betreft).

Kentekenplaathouders met clublogo ben ik niet zo’n fan van (niet subtiel :P ).
Gebruikers-avatar
Le_Monstre

Berichtdoor RPV » Ma Jul 12, 2010 1:46 pm

Inderdaad een subtiel raamstickertje met enkel de URL in letters. Maar dan naar mijn mening wel van die vinyl stickers, zodat alleen de letters er op zitten, geen vierkant of rechthoek.

Kan wel een aantal laten maken, alleen is het goedkoper om er een partijtje te laten maken. Iemand dan interesse?

En in zwart of zilver of nog een andere kleur?

Zal even de achterruiten besturen om te kijken wat een mooie afmeting zou zijn.
No Turbo, no rushhhhhhh!

Renault 11 Turbo 1987 wit
Philips Renault Elf Turbo 1986
Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor Johan » Ma Jul 12, 2010 2:05 pm

RPV schreef:Inderdaad een subtiel raamstickertje met enkel de URL in letters. Maar dan naar mijn mening wel van die vinyl stickers, zodat alleen de letters er op zitten, geen vierkant of rechthoek.

Kan wel een aantal laten maken, alleen is het goedkoper om er een partijtje te laten maken. Iemand dan interesse?

Wellicht een idee om dan de achterruit te nemen, gezien deze voor zowel de 3 als 5 deurs hetzelfde is?
Johan

Berichtdoor RPV » Ma Jul 12, 2010 3:38 pm

Johan schreef:
RPV schreef:Inderdaad een subtiel raamstickertje met enkel de URL in letters. Maar dan naar mijn mening wel van die vinyl stickers, zodat alleen de letters er op zitten, geen vierkant of rechthoek.

Wellicht een idee om dan de achterruit te nemen, gezien deze voor zowel de 3 als 5 deurs hetzelfde is?

Ik zit inderdaad te denken aan ergens in het midden bovenaan. Uiteraard moet het voor een achterligger goed leesbaar zijn, maar uiteraard subtiel.
No Turbo, no rushhhhhhh!

Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor Broadway11 » Ma Jul 12, 2010 10:49 pm

Afbeelding

Zoiets, maar dan in witte print op een transparante sticker lijkt me het duidelijkst te lezen op een achterruit. En dan natuurlijk de URL eronder of nog beter ernaast. Om het leesbaar te maken moet het toch niet al te klein zijn en er zullen niet veel mensen een enorme sticker op de auto willen plakken. Zelf heb ik eigenlijk helemaal geen zin om er eentje op m'n 11 te plakken. Het leukste aan die auto is juist alles wat er niet op zit...
Broadway11

Berichtdoor HVZ » Di Jul 13, 2010 1:14 am

Er wordt al flink op los gediscussieerd zie ik.

Super!!

Oke, je kan moeilijk iedereen verplichten idd. Maar het leek mij zo dat wanneer je je bij een forum voegt als deze, dat je dan ook je Renaultje en de saamhorigheid wilt laten zien. Ik wel in ieder geval! En dat moeten idd absoluut geen schreeuwerige tribal-achtige stickers zijn. Dat de Renault 9/11 club geen officiele club is wist ik, maar het doel is dan ook om de 9/11 site wat meer bekendheid te geven. En daarmee evt. nieuwe "leden" te werven. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde, niet waar??

Maarre... om het allemaal ff wat duidelijker te stellen van wat ik bedoel, zal ik deze week even een setje stickers voor mijn auto laten maken, maak daar foto's van om die vervolgens hier weer te droppen.

Wel moet ik zeggen, jullie denken idd een heel eind in de goede richting mee!
Ik heb de indruk dat de meesten van ons wel iets in dat idee zien...

Groetjes...
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ

Berichtdoor Rossy » Za Jul 17, 2010 5:13 pm

Wat dacht je hiervan?
Afbeelding
Afbeelding
Is dan welliswaar voor een andere Renault club maar dit is zoals ik het het mooiste vind.

Antonio.
Je hoeft geen elf te zijn om een 11 te rijden _O^
--------------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Rossy

Berichtdoor HVZ » Zo Jul 18, 2010 2:21 am

Das idd ook mooi subtiel.
Één ieder die de herkenbaarheid van de Renault 9/11 club wel op zijn of haar auto wil is natuurlijk vrij in het bepalen van de positie van de stickers.

Op dit moment is er een compleet sticker-set voor mijn auto in de maak.
A.s. maandag kan ik het set ophalen, en zal het dan ook direct op mijn auto plaatsen. Ik maak er dan foto's van, en plaats ze hier.
De stickers die ik heb laten maken zijn een achterruit-sticker, set (2 stuks) under mirror-stickers, 70cm motorkap-sticker van alleen het logo (dus zonder "Renault" en "club"), en een setje bestuurders-naam-stickers voor onderin de hoek van de voordeuren ter hoogte van de spiegels.

Het logo van de website is zwart, maar omdat we het hebben over redelijk "klassieke" auto's leek het mij mooier om ze in een kleurtje van vroeger uit te voeren.
De kleur die ik gekozen heb is: brons! (Één ieder is natuurlijk vrij om een andere kleur te nemen wat mooi bij de kleur van de auto combineert!)
Er zit overigens geen "transparante" rand of sticker-vel omheen. Het zijn enkel de letters en het logo die je in een keer op de auto kan plakken. Dat staat wel zo professioneel. Dus geen doffe waas op je auto of raam door dat transparante stuk wat er normaal gesproken wel vaak omheen zit.

De foto's zullen maandagavond volgen!!

Groetjes...
Gebruikers-avatar
HVZ

Berichtdoor renaultjoe » Zo Jul 18, 2010 8:31 pm

Ben benieuwd naar het resultaat
R11 TSE 1.4T
R4 GTL 1.3
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Stickers

Berichtdoor havis » Wo Jul 21, 2010 6:46 pm

Waar blijven de foto's van de stickers HVZ?
Gebruikers-avatar
havis

Stickers

Berichtdoor havis » Za Aug 28, 2010 8:12 pm

Het is al een tijdje stil rond ons forum lid HVZ en zijn stickers. Weet iemand hier ook iets vanaf? Het zou nl leuk zijn als we op 25 september de stickers konden aanschaffen tijdens onze Friesland tour.
Gebruikers-avatar
havis

Berichtdoor renaultjoe » Ma Aug 30, 2010 6:17 pm

Ja ben ook benieuwd
R11 TSE 1.4T
R4 GTL 1.3
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Berichtdoor RPV » Do Sep 09, 2010 10:14 am

Voor de tourrit van 25 september ben ik aan het kijken of ik contour raamstickers in wit kan laten maken (Dus alleen het witte logo) van onderstaande sticker. Is hier animo voor en mag zoiets maximaal 1,50 euro kosten?

De bedoeling is dat de sticker in een nette afmeting midden bovenaan het achterruit geplakt kan worden.

Afbeelding
No Turbo, no rushhhhhhh!

Gebruikers-avatar
RPV

Volgende

Terug naar Jouw mening