Hoe ver gaan jullie?

Hier kun je alles kwijt wat niet specifiek met de Renault 9 of 11 te maken heeft.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

Berichtdoor tijger » Di Sep 15, 2009 10:08 pm

Hallo leden,
zonder foto's van de 11 ivm de deukjes :)
dit jaar NL-Zwitserland
Schaffhausen-Zürich-Luzern-Brienz-Grindelwald(Eiger Nordwand)-via Grimsel pass naar Visp-Täsch(met de trein naar Zermatt/Matterhorn)-via de Simplon pass naar Verbania-Cannobio-Lago Maggiore-terug via Zürich-Schaffhausen-NL
indien gewenst plaats ik een paar mooie foto's van de bergen.
mvg Rainer
hoe ouder hoe beter - of niet?
Gebruikers-avatar
tijger

Berichtdoor renaultjoe » Wo Sep 16, 2009 6:53 pm

Zo dan heeft ie het best pittig gehad :shock:
R11 TSE 1.4T
R4 GTL 1.3
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Berichtdoor Broadway11 » Vr Okt 02, 2009 12:08 am

Krijg ik concurrentie? :D :wink:

tijger schreef:met de trein

Ohwwnee....
Broadway11

Berichtdoor tijger » Vr Okt 02, 2009 12:29 am

:-)
nee, je mag niet verder vanaf Täsch - is een autovrij gebied. Dus met de trein verder.

Hij deed het overigens perfect - alleen aan het begin was ik verbaasd, toen mijn zoon in de parkeergarage in Zürich opmerkte, dat er water op de vloer is (en dat was helaas afkomstig van de -ehem - onze radiateur); was verder gelukkig geen probleem :-)
hoe ouder hoe beter - of niet?
Gebruikers-avatar
tijger

Berichtdoor Broadway11 » Za Mei 15, 2010 10:18 pm

Er is afgelopen week weer een 11 in Denemarken gesignaleerd. Stomtoevallig is het dez11de 11 als vorige keren. Dit keer gingen de reis en de 11 naar het noordoosten van Jutland:

Afbeelding

11 bij Als Odde.

Afbeelding

11 aan de kust, vlakbij Dokkedal

Afbeelding

11 in Mariager. Er is daar een historische spoorlijn die vlakbij de haven begint, deze oude kraan staat daar.

Afbeelding

11 in Mariager
Broadway11

Berichtdoor renaultjoe » Zo Mei 16, 2010 2:44 pm

Dit keer probleemloos. Mooie foto's.
R11 TSE 1.4T
R4 GTL 1.3
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Zo Mei 16, 2010 6:11 pm

^O^
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor Johan » Di Jun 15, 2010 10:27 pm

Ik blijf het erg cool vinden, mooie foto's!
Johan

Berichtdoor Broadway11 » Di Jun 15, 2010 11:14 pm

Zullen we met een hele rij 11jes naar de noordkaap gaan?
Broadway11

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Wo Jun 16, 2010 1:48 am

noordkaap!!! ^O^ .....wel een eind rijden in een 11 hoor :P

Ik wil zoiets wel een keer doen, alleen op dit moment zit dat er financieel niet in. Ben al lang blij dat ik de 11 wakker kan houden....
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor Broadway11 » Wo Jun 16, 2010 7:10 pm

Gerjan_Karssen schreef:....wel een eind rijden in een 11 hoor

In een nieuwe Laguna is het precies even ver.
Broadway11

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Wo Jun 16, 2010 8:56 pm

ja, alleen kan ik niet zo lekker in de 11 zitten. Na een uurtje beginnen de stoelen mij behoorlijk te irriteren. Ze zijn heerlijk voor de korte rit, maar bij de langere ritten weet ik op een gegeven moment niet meer hoe ik mijn linker voet moet houden om geen kramp te krijgen. Dan kan het wel even ver zijn....het voelt aan als een heeeeel stuk verder :wink:
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor Johan » Wo Jun 16, 2010 9:48 pm

Die korte zittingen blijft overigens iets waar ze pas redelijk recent iets aan zijn gaan doen bij Renault. In mijn Laguna vind ik de zittingen ook nog steeds te kort. In de Lag van mijn pa is het al beter, maar mag nog steeds net iets langer wat mij betreft...

Over de Noordkaap route; ik vind het een puik plan!
Johan

Berichtdoor Broadway11 » Wo Jun 16, 2010 10:56 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's had ik nog niet laten zien hier. Het verhaal is als volgt:

Toen ik afgelopen zomer met de 11 in Zweden was kwam ik door de wereldstad Bruzaholm, bij iedereen welbekend naar ik aanneem. Plots verscheen er rechts van mij dit gebouw met eromheen een handvol oude Renaults in niet al te puike toestand. Dit vroeg er uiteraard om eens even aandachtig bekeken te worden. Gelukkig was er twaalf meter verderop aan de rechterkant een zijstraat met de inrit naar de 'Renault Kliniken'. Twaalf meter is trouwens best snel om als je ruim 60 rijdt, maar het lukte. Wat de chauffeur in de auto achter mij hiervan dacht zullen we wel nooit te weten komen...
Na die abrupte stop ben ik het terrein opgereden en ben ik even in de auto blijven zitten wachten. Ik nam aan dat een 11 uit het exotische Nederland wel de interesse van alle aanwezigen zou wekken. Helaas waren er geen aanwezigen. Tijd om uit te stappen en wat foto's te maken.
Er lag een enorme hoeveelheid onderdelen rondom het gebouw, en door de ramen zag ik dat er zich een minstens zo enorme hoeveelheid onderdelen aan de binnenkant van het gebouw bevond.
Behalve die gele 12 stond er ook een troosteloos blauw exemplaar, ontdaan van alle wielen en deuren. Een hele familie Zweeds onkruid had deze 12 als hun vaste woon- en verblijfplaats gekozen. Alle 5jes stonden netjes op kleur gesorteerd tussen de rest van de auto's. Het rode exemplaar op de stoep en alle witte keurig verspreid onder de bomen. Kijk, zo hoort het. Het moet natuurlijk wel overzichtelijk blijven. De Espace was ook met twee exemplaren vertegenwoordigd. De phase I stond dichter bij de container dan de phase II, geen idee wat daar de reden precies voor was...
Verder nog een 19 Chamade, een Peugeot 404 en twee Citroëns, een XM en een CX Break.
Broadway11

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Wo Jun 16, 2010 11:42 pm

Haha...wat een gaaf verhaal! dat je zoiets tegen komt in zweden! Renaults zijn al helemaal niet dik bezaait in zweden, en oude renaults kom je al helemaal niet tegen! Oude volvo's en Saabs....daar zijn ze gek op. En alssie er mee stopt, dan dumpen we hem toch langs de snelweg??? :P

Fantastisch land.....
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

VorigeVolgende

Terug naar Onzin (Off-Topic)