Hoe ver gaan jullie?

Hier kun je alles kwijt wat niet specifiek met de Renault 9 of 11 te maken heeft.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

Re: Hoe ver gaan jullie?

Berichtdoor ben » Di Nov 19, 2013 2:27 pm

Iets voor de club leden om een keer (samen) een Scandinavië tour te gaan maken.
In de maand Juni??
Groet Ben.
ben

Berichtdoor lmfrenault » Wo Nov 20, 2013 6:06 pm

Klinkt als een heel leuk idee, kan ik de leden leren kennen
Gebruikers-avatar
lmfrenault

Berichtdoor Broadway11 » Di Feb 11, 2014 11:50 pm

De kans bestaat dat er in ieder geval één 11 weer die kant op gaat...
Broadway11

Berichtdoor Broadway11 » Zo Sep 14, 2014 9:22 pm

De trouwe lezers van dit topic zullen zich zo onderhand wel afvragen waar de plaatjes blijven. Welnu...

Zo ergens half juli was het de hoogste tijd om de 11 weer richting het noorden te manoeuvreren, dus dat moest dan maar gebeuren. Dus vanuit NL door Duitsland gereden, bij Puttgarden op de boot naar Rødby, verder richting het noorden en uiteindelijk vlakbij Roskilde bij een camping gestopt. Toen ik de motor uitzette hoorde ik ergens vandaan een brolblblorlblrlbolrblblrolblbl. Niks om je druk over te maken, 11jes maken helemaal niet zulke geluiden. Bij het uitstappen bleek dat vreemde geluid wel degelijk onder de motorkap vandaan te komen. Gauw gekeken, en jawel: radiateur lek en 't water aan de kook. Nou was het gelukkig al vijf uur 's middags en kon ik toch niet veel meer doen dan toch de camping oprijden en m'n tentje opzetten, dus heb ik dat maar gedaan. Die avond bleek dat ik nergens meer zin in had. De volgende ochtend weer 's naar die radiateur gekeken en precies zoals ik al vermoedde: nog steeds lek. Vuk.
Wat moet je dan, 750km van huis... Ik ontdekte dat de slang die van de radiateur naar het expansievaatje loopt helemaal volgekoekt was. Daardoor is de radiateur natuurlijk lek gegaan, want de druk zoekt de zwakste plek op. Zo'n verstopping heb ik al 's eerder gehad, maar toen was er verder niks stuk gegaan. Ik had 'm recent nog schoongemaakt. Nu zat hij echt dicht. Bij het buigen van de slang hoorde ik de koek breken. Ik had een stuk stugge electradraad bij me, maar ook daarmee kreeg ik 'm niet schoon. Gelukkig had ik ook wat gereedschap. Dus bij 35°C op de camping de radiateur eruit gehaald, slangetje ook en die allebei mee op de vouwfiets bij diezelfde 35°C bergop-bergaf in Roskilde op zoek naar garagebedrijven. Wat een feest.
Ondertussen had ik ook al naar m'n werk (Renaultdealer) een berichtje gestuurd om het onderdeelnummer (zowel Renault als Valeo) van de radiateur te vragen. Bij de plaatselijke dealers van zowel Peugeot, Opel, Citroën als Suzuki konden ze me niet aan een passend slangetje helpen. Radiateur hoefde ik daar al niet eens te vragen. Bij de Opel kreeg ik wel een slangklem cadeau, die had ik gesloopt toen ik de radiateur uit de auto haalde. Top! Ik werd doorverwezen naar de Thansen, dat is een soort Deense Brezan. Daar bleken ze helemaal niks te kunnen met Renaultnummers, wat handig. Het woord Valeo zei ze daar ook helemaal niets. Nog geprobeerd met Våleø, maar ook dat mocht niet baten. Wel hadden ze een stuk slang. Van dat doorzichtige spul. Beter dan niks.
Uiteindelijk maar een flesje stopleak gekocht en een vaatje koelvloeistof en op de camping de boel weer in elkaar gezet. Bij het warmdraaien bleek dat dat doorzichtige slang niet zo heel erg geschikt om tussen een radiateur en een expansievaatje gezet te worden. Het spul werd bij het warm worden vier keer zo zacht en twee keer zo groot. Dus weer op de vouwfiets bij nog steeds 35°C bergop-bergaf op zoek naar een andere slang. Uiteindelijk bij een grote bouwmarkt een stuk tuinslang of vijverpompslang gevonden van de juiste dikte. Ook doorzichtig, maar nu doorvlochten en veel sterker.
Zo heel veel meer kon ik ter plekke niet doen. Het plan was om naar Zweden te gaan, maar ik vond het met die stopleak nou ook weer niet zo vertrouwd voelen om nog verder van huis te gaan. Gelukkig ging het toen regenen... Dus na twee dagen in m'n tentje te schuilen had ik de paar boeken die ik mee had ook wel uit en was ik het helemaal zat en besloot ik maar naar huis te gaan. Ik ging pas in de middag rijden zodat ik 's avonds weer in Puttgarden aankwam om geen files te hebben in Duitsland. En dan maar met een gangetje van zo'n 100 km/u naar huis. Onderweg ben ik regelmatig gestopt om te kijken of ik niet een koelvloeistofspoor over de Autobahn aan het trekken was en om voor de zekerheid de boel te ontluchten. Als er iemand bij een Rastplatz genaamd 'Bitte sauberhalten' een ontluchtingsnippeltje op de grond ziet liggen verneem ik dat graag. Gelukkig had ik een boutje bij me dat precies paste.
Het waren 4 geweldige dagen. Volgend jaar wat meer dagen en wat minder pech svp...

Inmiddels zit er een nieuwe radiateur in, gevonden tussen wat hele oude voorraad. Eentje voor een R5 die volgens de documentatie van Renault niet past, maar 100% hetzelfde is. En voor de APK moest er een nieuwe einddemper onder. Achter was er een remverschilletje van om en nabij de 80%, en dat schijnt niet eens te mogen. Nieuw setje remmen dan maar. Links was de voering ongeveer op, rechts was de cilinder lek. Als souvenir heb ik het mooie stuk tuinslang naar het expansievaatje lekker laten zitten, dat werkt prima. Maar we mogen weer een jaartje.
Broadway11

Berichtdoor renaultjoe » Zo Sep 14, 2014 9:47 pm

Mooi verslag, jammer van de vakantie. Ga zo door.
R11 TSE 1.4T
R4 GTL 1.3
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Berichtdoor Renaultgekken » Ma Sep 15, 2014 6:43 pm

Jammer dat de vakantie wat minder vlekkeloos is gelopen :T , maar gefeliciteerd met het jaartje wat weer mag. ^O^
Gebruikers-avatar
Renaultgekken

Berichtdoor RPV » Za Sep 20, 2014 9:31 pm

Lekkere vakantie zo :N

Zeker wel een dikke 10 voor je inzet om hem weer rijdend te krijgen en dat het nog gelukt is ook met een beetje McGyveren.
No Turbo, no rushhhhhhh!

Renault 11 Turbo 1987 wit
Renault 11 Broadway 1.2 1986 transitie naar PRE
Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor Broadway11 » Wo Sep 24, 2014 1:40 am

Inzet, mwoah.... Weet je hoe ver het lopen is vanaf Roskilde?
Broadway11

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Zo Sep 28, 2014 8:30 pm

haha...dan was je wel een paar uurtjes zoet geweest ja. :P
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor tdeboer » Ma Jun 20, 2016 3:41 pm

Leuke verhalen, jammer dat alle afbeeldingen weg zijn. Ik ben benieuwd of ik ooit de uitdaging aan durf te gaan om buiten Nederland te rijden met de Renault 11.
tdeboer

Berichtdoor ben » Wo Jun 22, 2016 8:20 pm

Hallo, geen probleem om naar het buiten land te rijden, in december nog naar Usedom, Oost-Duitsland.

Gr Ben.
ben

Berichtdoor renaultjoe » Wo Jun 22, 2016 10:42 pm

Ben het eens, als de techniek op orde is zijn grote reizen geen probleem.
R11 TSE 1.4T
R4 GTL 1.3
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Berichtdoor marcel » Di Jun 28, 2016 7:04 pm

ga er overal mee heen met de r11 ,het is dan ook men daily.
zoals de nurburgring in duitsland,santapod en FCS in england enz.
als speelgoed heb ik nog een r5 gtti dus de r11 staat ook wel eens stil hoor.
marcel

Berichtdoor Broadway11 » Do Aug 24, 2017 10:53 pm

Afbeelding

Niet veel foto's deze keer, maar ook met een 11 automaat kan je gewoon naar Denemarken rijden. 11 in de vroege ochtend op het parkeerterrein van de Rema1000 bij Funder nabij Silkeborg in Denemarken. Rema1000 is een Deense supermarktketen (met parkeerplaats voor je 11, heel handig, een 9 zal er ook wel passen).
Broadway11

Berichtdoor Wilfred. » Vr Aug 25, 2017 10:38 am

bij ons in het oosten zeggen ze vaak. vaak ben je te bang ^O^
Gebruikers-avatar
Wilfred.

VorigeVolgende

Terug naar Onzin (Off-Topic)