Even iets anders, een 4CV

Hier kun je alles kwijt wat niet specifiek met de Renault 9 of 11 te maken heeft.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

Berichtdoor neus » Zo Jan 24, 2010 1:34 pm

Om niet al teveel ontwenningsverschijnselen te krijgen hebben we een volgend project al klaar staan, een Renault 10. Mag hier ook vast wel geplaatst worden denk ik, zit immers tussen een 9 en 11 in. Mooie auto die zoals het er globaal uit ziet redelijk snel op de weg te krijgen is. Carrosserie is al geheel gedaan. Ga ik er uiteraard wel van uit dat Sven weer de koffie en schroevendraaiers aan gaat geven.
neus

Berichtdoor Broadway11 » Zo Jan 24, 2010 1:55 pm

Wijze raad: Als het langwerpig en koud aanvoelt is het de schroevendraaier. Niet opdrinken dus...
Broadway11

Berichtdoor neus » Zo Jan 24, 2010 2:16 pm

Aha, goede tip! Ben niet voor fakir in de wieg gelegd. Waarvoor wel ben ik ook nog niet achter overigens.
neus

Berichtdoor Ralph » Zo Jan 24, 2010 2:57 pm

-Bent u fakir?
-Nee, zo af en toe.
ralph a choisi elf
Laguna 2 ph.2 2.0T Aut.
Gebruikers-avatar
Ralph
Site Admin

Berichtdoor Broadway11 » Zo Mrt 07, 2010 8:09 pm

Afbeelding

Afbeelding

De 10 in kwestie. Met net iets meer dan 40000 originele kilometers, die allemaal tussen '69 en '72 zijn afgelegd. Daarna heeft de auto stilgestaan. De originele banden zaten er nog onder, maar die zagen er niet al te betrouwbaar meer uit...
Broadway11

Berichtdoor neus » Zo Mrt 14, 2010 5:11 pm

Klopt. De eerste meters die ik met de auto reed voelden vreemd aan, het leek als of het hart van de wielen uit het midden zat. Dacht de banden eerst maar even op te pompen maar toen ik dat van plan was en een dikke bult op de band zag zitten waar heel vrolijk het canvas uitpuilde besloot ik dat maar niet te doen. Hetzelfde gold voor de overige banden. Omdat de 10 APK plichtig is de rest met keurmeesterspet op bekeken en verlanglijst gemaakt. Viel mee, 4 banden dus, 4 remslangen en wat remleiding, hoofdremcilinder lek en de verlichting werkte niet of verkeerd. Voor de rest wat kleine zaken maar niet verkeerd dus. Op naar de club en de avond die wij daar voor bedacht hadden ging het plots echter heel hard sneeuwen. Daar wij niet bang zijn gingen we op pad met een fonkelnieuwe Scenic III die ondanks alle voorzieningen (behalve winterbanden.....) geen wiel aan de grond kreeg en na een uur ploeteren, glibberen en glijden waren we toch al een paar kilometer verder en besloten om erger te voorkomen maar om te draaien. Werden we op de parallelweg naast de snelweg nog even ingehaald door een shovel maar ook die had denk ik geen winterbanden want even later toucheerde deze na een prachtige slip een boom waarbij de schep door de lucht vloog en een stuk verder in de berm belandde. Blij dat we daar niet reden...
Inmiddels zijn we al weer bij de club geweest en zal ik het vervolg eerdaags hier vertellen.
neus

Berichtdoor Broadway11 » Zo Sep 12, 2010 12:01 pm

Afbeelding

De 10 heeft zich tijdens een puzzelritje gisteren uitstekend gehouden.
Broadway11

Berichtdoor neus » Zo Sep 12, 2010 12:52 pm

Net als beide bestuurders.
neus

Re: Even iets anders, een 4CV

Berichtdoor Broadway11 » Vr Apr 01, 2011 10:09 pm

Afbeelding

Nu dit forum weer leeft kunnen we hier weer verder OH-en. Een jaartje of anderhalf geleden was het dappere besluit genomen om deze NN wakker te maken. Zo mistroostig als op deze foto heeft ze enkele decennia in een kelder niets anders staan doen dan herinneringen ophalen uit een kleurrijk verleden. Ze werd daarbij omringd door Meganes, Laguna's en Twingo's die haar niet begrepen en misschien stiekem zelfs een beetje raar vonden. Er was ons verteld dat deze auto's niet stuk konden en dat we 'm gewoon moesten starten. Zo gezegd zo gedaan. Alleen kwam er geen beweging in, maar werden we getrakteerd op een rookwolk en een nare brandlucht uit de dynastart.

Afbeelding

De dynastart (op deze foto is duidelijk aangegeven waar die hoort te zitten) is inmiddels gereviseerd.

Afbeelding

Inmiddels ziet ze er zo uit. En: De motor doet het!
Broadway11

Berichtdoor renaultjoe » Ma Apr 04, 2011 11:01 pm

Mooie cabrio. "Renault wird immer heiz ", zie een wegenwacht in Duitsland tegen ons.
R11 GTX fase 2
R4 GTL 1.3
Megane III GT estate
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Berichtdoor Broadway11 » Za Jun 01, 2013 1:48 pm

Het verhaal NN is na een hoop uitzoekerij toch maar even uitgesteld (niet afgesteld). Eerst kwam er een gevalletje kortsluiting tussendoor bij een andere Renault: Klik hier voor een kleine samenvatting. We waren net op tijd klaar om met die auto naar Oh Oh Renault te gaan.
Broadway11

Vorige

Terug naar Onzin (Off-Topic)