Het Renault 9/11 Club chat topic

Hier kun je alles kwijt wat niet specifiek met de Renault 9 of 11 te maken heeft.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

Berichtdoor Xabre » Ma Dec 18, 2006 8:23 pm

wat is er aan de hand dan met je clio?

en ja naar een dealer gaan dan vraag je er gewoon om je een poot uit te laten draaien haha
Gebruikers-avatar
Xabre
 
Berichten: 39
Geregistreerd: Vr Aug 05, 2005 1:56 am

Berichtdoor jan » Ma Dec 18, 2006 8:44 pm

een deel valt onder normaal onderhoud.

Kachelradiateur vervangen.
Hij trekt naar rechts en schokt hevig in het stuur.
Blijken de rubbers te zijn in de draagarmen.(ophanging) ook normaal onderhoud. Nieuwe draagarmen schijnen goedkoper te zijn dan de rubbers zelf te vervangen.
ook nog iets met de stabilisatorstang, rubbers.

Weer nieuwe schijfremmen. Vorige garage heeft zulk goedkoop spul erop gezet dat het nu weer naar de haaien is gegaan, het geen zin heeft om ze weer af tevlakken.

En daan gaan ze voor niks nog balanceren/ uitlijnen. Jaja...

Dat is het zo'n beetje. Maar vooral die kachelradiateur laat de prijs erg stijgen.

Ik heb al heel wat handelaren gezien...en ik dacht bij de Suzuki dealer, familiebedrijf, 't zal wel goed zijn...

De Renault specialist is wel de helft goedkoper dan de Renault dealer.
Ze weten wat ze doen, hopelijk. Ik werd tenminste netjes gebeld van te voren. Maar goed als dit gebeurt is kan ik weer een tijd voorruit.
jan
 
Berichten: 215
Geregistreerd: Zo Nov 27, 2005 8:07 pm
Woonplaats: eindhoven

Berichtdoor Xabre » Ma Dec 18, 2006 8:57 pm

kachelradiateur kan je dat zelf niet doen? het is simpelweg klote werk maar vereist geen speciaal gereedschap ofzo, bij de 19 moet het dashbord eruit, zal bij een 11 ook wel zo zijn denk ik of niet?
Gebruikers-avatar
Xabre
 
Berichten: 39
Geregistreerd: Vr Aug 05, 2005 1:56 am

Berichtdoor Sven 11T » Ma Dec 18, 2006 8:59 pm

ja vertel
en waarom had je clico niet gekeurd mogen worden?
what i do to my car is my thing !
what you think of it is youre problem !!!
Sven 11T
 
Berichten: 37
Geregistreerd: Za Feb 11, 2006 8:37 pm

Berichtdoor jan » Ma Dec 18, 2006 9:11 pm

schijfremmen die te dun waren.

Bij de Clio moet ook het hele dasboard eruit.
Zo handig ben ik ook weer niet. Bovendien heb ik er de tijd niet voor.
Geen sleutelruimte.
Van de kachel wist ik het dat het moest.

Ach ja, ik zal de economie een handje helpen als ze daarna mij ook weer helpen. je schrikt gewoon van het bedrag. Als het goed is kan ik een deel BTW weer terug krijgen.
jan
 
Berichten: 215
Geregistreerd: Zo Nov 27, 2005 8:07 pm
Woonplaats: eindhoven

Berichtdoor Sven 11T » Ma Dec 18, 2006 9:51 pm

kachel radiateur moet het niet doen !
alleen moet er lucht op het raam komen
schijven te dun?
is geen eis
wat was er dus met de schijven?
what i do to my car is my thing !
what you think of it is youre problem !!!
Sven 11T
 
Berichten: 37
Geregistreerd: Za Feb 11, 2006 8:37 pm

Berichtdoor Ralph » Ma Dec 18, 2006 10:13 pm

Je hebt ook van die universele radiatoren waar al wat pijpwerk aan vast zit. Die kun je er toch tussenproppen? Dan hoeft de dash er niet uit.

Balen voor je Jan! Het blijft een schimmige toestand, die autobranche! Ik spreek uit ervaring. En als je zo'n fastfittertest in de Autoweek ook weer leest...
Laatst gewijzigd door Ralph op Ma Dec 18, 2006 10:42 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
ralph a choisi elf
Laguna 2 ph.2 2.0T Aut.
Gebruikers-avatar
Ralph
Site Admin
 
Berichten: 2035
Geregistreerd: Ma Jan 24, 2005 11:03 pm
Woonplaats: Alkmaar

Berichtdoor jan » Ma Dec 18, 2006 10:36 pm

schijven
ruimte op de rubbers in ophanging voor, fuseekogels.

Kachel deed het toen nog, ook warme lucht.

Ik zal nog harder moeten werken.

Feit blijft dat mensen je blijven bedriegen, en daar geen moeite mee hebben. Alleen maar om (snel) geld te verdienen.
Maar goed genoeg hierover.
jan
 
Berichten: 215
Geregistreerd: Zo Nov 27, 2005 8:07 pm
Woonplaats: eindhoven

Berichtdoor Sven 11T » Do Dec 21, 2006 11:02 pm

hallo heb je gelezen?

die schijven kunnen alleen zo dun zijn dat ze al scheuren dat is afkeur
verders niet

verder? kachel hoeft niet warm te worden
alleen moet er lucht op het voorraam worden geblazen

fusee kogel is makkelijk te doen als je handig bent en een krik en goeie sleutels en een hamer hebt

je laat je oplichten dus
what i do to my car is my thing !
what you think of it is youre problem !!!
Sven 11T
 
Berichten: 37
Geregistreerd: Za Feb 11, 2006 8:37 pm

Berichtdoor jan » Vr Dec 22, 2006 8:07 pm

Nou ja dan laat ik me maar oplichten, ik ben het nu wel gewent.

Wat de schijven betreft, dit was onzin om ze weer af te vlakken, vooral bij een goedkoop merk. En het was goedkoper om nieuwe van beter merk erop te zetten.

Een kachel hoeft niet te warm te worden?
Als het min 5 is, dan is dus hartstikke koud in de auto, nu al. Enig comfort is niet weg. De kachelradiateur is al eens doorgespoelt, maar dat hielp niks. Ik hou niet van half werk. Dan maar goed en meer betalen en veilig rijden dan dat ik mee steeds aan die dingen erger.

Verder valt het nog steeds onder normaal onderhoud.
Vanaf juni heb ik er 10.000 km mee gereden.
jan
 
Berichten: 215
Geregistreerd: Zo Nov 27, 2005 8:07 pm
Woonplaats: eindhoven

Berichtdoor Rossy » Wo Jan 03, 2007 11:27 pm

Vandaag in De Loods nog gesproken met een francaise (vriendin van Tom).
Volgens haar was het best wel bijzonder dat er gewoon 2 9-ens binnen stonden en dat er 2 nette 11-jes gewoon aan kwamen rijden en ook weer wegreden.
Ook in Frankrijk kom je ze nog maar nauwelijks tegen.
Dat er ook "een paar" vijfjes stonden was trouwens ook niet echt alledaags :lol:

Antonio.
Je hoeft geen elf te zijn om een 11 te rijden _O^
--------------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Rossy
 
Berichten: 809
Geregistreerd: Di Mei 24, 2005 9:25 pm
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor Jeroen_R9GTL » Di Jan 09, 2007 10:38 am

jan schreef:Je moet tegenwoordig alles zelf gaan doen, je word contiu opgelicht.


Vertel mij wat, toen ik mijn 9 net had de aandrijfasrubbers laten vervangen door bovag-garage, eerst hadden ze er alleen wat kit op gesmeerd dat er met een week weer af was, toen een 2e hands rubber (!) en tot slot een nieuwe, maar was men het vet vergeten waardoor de homokineet binnen een half jaar naar de gallemiezen was. Volgens garage eigen schuld en geen garantie. Tot zover bovag garantie op reparaties...

Na die ervaring naar een andere garage voor APK, ah, de achterremmen doen het niet goed meer, remkrachtverschil. We hebben ze ff opgeschuurd en 't werkt weer. Een paar weken later stamp ik door de rem heen en pist er remvloeistof achter de ankerplaat vandaan, lekke remcylinder. Het enige wat ze gedaan hadden was de boel vol met kopervet spuiten (dat is toch geeeneens smeervet?) en de centrale moer met de luchtsleutel zo vast rossen dat het wiellager kaduuk was en er ook een hoek uit de remtrommel gebroken was.

Ik doe sinds dien alles zelf.

Ben met tijd/ruimte/zin-gebrek nog eens naar een Afghaan (!) geweest, van te voren prijs afgesproken, en netjes gemaakt voor exact dat bedrag, geen extra kosten 'sorry uurtje extra bezig geweest, het wou niet'. Zo kan het ook!

Sorry voor de mensen die bij garages werken, b.v. de Renault dealer in Wieringerwerf heeft me altijd goed geholpen met advies en kortingen, ondanks dat ik daar alleen voor onderdelen kwam. Het kan dus wel :)

Groetjes
Jeroen
Gebruikers-avatar
Jeroen_R9GTL
 
Berichten: 20
Geregistreerd: Do Mei 19, 2005 9:36 pm
Woonplaats: Enkhuizen

Berichtdoor renaultjoe » Di Jan 09, 2007 11:03 pm

Ik doe ook zo veel mogelijk zelf. Anders ga ik naar een maat van mij die zelf een garage heeft. Maar vind het wel een heftig verhaal hierboven " deel remtrommel afgebroken".
R11 GTX fase 2
Megane III GT estate
Gebruikers-avatar
renaultjoe
 
Berichten: 1992
Geregistreerd: Do Jan 27, 2005 8:34 pm
Woonplaats: Bolsward

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Di Jan 16, 2007 9:47 am

Zo, vanwege een (het zoveelste) defect aan de Espace, had ik gisteren een auto van de garage mee.

een mooie 2.0 Grand Senic, en ik kan wel zeggen dat dat in vergelijking met zo'n espace toch wel uitmuntend rijdt hoor! Ik dacht altijd dat die nieuwere renault's behoorlijk hard geveerd waren, maar dat valt nog wel mee...lekker frans comfort dus :D

Groeten
RenSport
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen
 
Berichten: 1774
Geregistreerd: Ma Aug 14, 2006 9:27 pm
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor jan » Di Jan 23, 2007 2:32 pm

Vanochtend moest ik zelfs aan de binnenkant van de ruit krabben!
(van mijn Clio.) Hoe kan dit nou weer.

Dat heb nog nooit gehad met mijn elf. Die zelfs met dik pak sneeuw wel eens buiten stond. Dan nog starten.
jan
 
Berichten: 215
Geregistreerd: Zo Nov 27, 2005 8:07 pm
Woonplaats: eindhoven

VorigeVolgende

Terug naar Onzin (Off-Topic)

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron