R9 ph1 optisch "verbeteren"...

Voor al je problemen, tips en opmerkingen met betrekking tot de carrosserie.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

R9 ph1 optisch "verbeteren"...

Berichtdoor HVZ » Vr Jul 09, 2010 5:45 am

Hallo,

Ik sta op het punt een Renault 9 aan te schaffen. Echter, dit is wel een type 1 (1983).
Toch vind ik het type 3 een stuk mooier. Is het mogelijk om de achterlichten en het voorfront te liften van type 1 naar type 3?? In de zin van, past dat gewoon, of moet je dan echt serieus gaan verbouwen aan de auto.

Als er allerlei las en slijpwerk aan te pas komt, dan hoeft het van mij niet zo nodig, en dat zou ik dan ook echt zonde vinden omdat je de auto dan nooit meer in de originele staat terug kan brengen.

Laat iemand me even weten hoe of wat??
En als het met wat sleutelwerk past, heeft toevallig iemand iets van die onderdelen liggen voor mij? De achterlichten vind ik het belangrijkst.

Groetjes...
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ
 
Berichten: 38
Geregistreerd: Vr Jul 09, 2010 4:01 am
Woonplaats: Epe

Berichtdoor Johan » Vr Jul 09, 2010 9:16 am

Een R9 Ph1 uit 1983 is behoorlijk zeldzaam (voor een R9) aan het worden. Ik zou hem gewoon lekker origineel laten... :Y
Johan
 

Berichtdoor HVZ » Vr Jul 09, 2010 7:48 pm

Oke.
En wat is een redelijke prijs voor zo'n auto?
Hij is optisch en motorisch 100%.
Het is een GTS uitvoering. Over de prijs valt nog wat te praten, d.w.z. dat de auto voor 700,- á 750,- in mijn handen kan komen.

Is dit "te doen"??


Greetzzz...

P.s. wat is nou eigenlijk het verschil tussen een gts en een gtx??
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ
 
Berichten: 38
Geregistreerd: Vr Jul 09, 2010 4:01 am
Woonplaats: Epe

Berichtdoor Renaultgekken » Vr Jul 09, 2010 7:51 pm

Verschil GTS is een 1.4 motor en een GTX heeft een 1.7 motor.
Gebruikers-avatar
Renaultgekken
 
Berichten: 1516
Geregistreerd: Wo Jul 26, 2006 12:25 am
Woonplaats: IJmuiden en Soest

Berichtdoor Alpine » Vr Jul 09, 2010 8:37 pm

Al rijd je maar een jaar in de R9,
kost je geen drol aan verzekering en 0 wegbel.

Als hij echt 100% is wacht je in mijn ogen te lang,ophalen :Y
Alpine GTA V6 Turbo '86
R11 TXE Electronic ph1 grijs '84
Teilhol Renault 4 pick up' 79
Gebruikers-avatar
Alpine
 
Berichten: 883
Geregistreerd: Zo Jan 17, 2010 3:21 pm
Woonplaats: Aalten

YES!!! Eindelijk...

Berichtdoor HVZ » Za Jul 10, 2010 1:40 am

Ik ben zo'n type... als ik iets in m'n hoofd heb, dan zal dat ook direct moeten gebeuren!!

En jawel, nog deze zaterdagmiddag 10 juli 2010 zal ik de trotse eigenaar worden van een R9 type 1. Hij is inderdaad puntgaaf, alleen heeft hij wel heel veel km. gelopen zeg. 202.000 ongeveer.

Hier een link van de advertentie --> http://www.autowereld.nl/renault/9/r-9- ... tails.html

Denk dat je de link ff in je browser moet plakken om hem te kunnen zien.
Ik mag de auto hebben voor 700,-. (dat is dus maar iets duurder dan een beurt van de Renault twingo uit 2008 die ik ooit gehad heb (54-zr-pk))

Groetjes...
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ
 
Berichten: 38
Geregistreerd: Vr Jul 09, 2010 4:01 am
Woonplaats: Epe

Berichtdoor Alpine » Za Jul 10, 2010 7:35 am

Van harte gefé,das zeker een mooi exemplaar.
Wat betreft die km's,daar kun je gerust nog een ton bij draaien.
Alpine GTA V6 Turbo '86
R11 TXE Electronic ph1 grijs '84
Teilhol Renault 4 pick up' 79
Gebruikers-avatar
Alpine
 
Berichten: 883
Geregistreerd: Zo Jan 17, 2010 3:21 pm
Woonplaats: Aalten

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Za Jul 10, 2010 11:43 am

Gefeliciteerd, dit is een leuke 9! aan zo'n orginele GTS zou ik niets gaan veranderen. Voorfronten van de type 3's passen zonder slijpwerk/laswerk volgens mij ook niet in een type 1.

achterlichtunit's zijn wel zo te vervangen voor de "smokey" versies.
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen
 
Berichten: 1774
Geregistreerd: Ma Aug 14, 2006 9:27 pm
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor HVZ » Zo Jul 11, 2010 3:01 am

Thanks,

Ben er ook heel erg blij mee.
Heb er vandaag al 200km. mee gereden. Ik moest hem dan ook bijna onderin limburg ophalen. (Munstergeleen <180km> Epe)
Hij rijd erg goed, En optisch is hij ook in zeer goede staat.
Wel één minpuntje, Het gas blijft "hangen" rond de 2800 toeren. D.w.z. dat je bijv. binnen de bebouwde kom netjes 50kmpu kunt rijden in z'n 4 zonder het gaspedaal vast te blijven houden. Oke het is wel grappig, zo'n "ingesleten" cruise control, maar het lijkt me niet de bedoeling. Overigens bij het remmen zakt het toerental wel gewoon mee, maar zodra je schakelt of bij bijv. stationair draaien gaat hij gelijk weer naar ongeveer 2800 toeren.
En ja, de shoke staat uit!!
Wie weet hoe dat kan, of nog beter, wat moet ik doen om dat bovenmatige toerental weer normaal te krijgen?

Voor de rest is het een super karretje!!

Nogmaals, dan k voor de reactie's!!
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ
 
Berichten: 38
Geregistreerd: Vr Jul 09, 2010 4:01 am
Woonplaats: Epe

Berichtdoor HVZ » Zo Jul 11, 2010 3:05 am

Gerjan_Karssen schreef:Gefeliciteerd, dit is een leuke 9! aan zo'n orginele GTS zou ik niets gaan veranderen. Voorfronten van de type 3's passen zonder slijpwerk/laswerk volgens mij ook niet in een type 1.

achterlichtunit's zijn wel zo te vervangen voor de "smokey" versies.


Mooi, dan ga ik maar eens op zoek naar een setje smokey-achterlichten. Uiteraard hou ik de originele achterlichten er wel bij... je weet maar nooit!!
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ
 
Berichten: 38
Geregistreerd: Vr Jul 09, 2010 4:01 am
Woonplaats: Epe

Berichtdoor Alpine » Zo Jul 11, 2010 7:57 am

Normaal trekt een veer je gaskabel terug,
misschien is de niet strak meer.
Alpine GTA V6 Turbo '86
R11 TXE Electronic ph1 grijs '84
Teilhol Renault 4 pick up' 79
Gebruikers-avatar
Alpine
 
Berichten: 883
Geregistreerd: Zo Jan 17, 2010 3:21 pm
Woonplaats: Aalten

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Zo Jul 11, 2010 12:30 pm

maar ik vrees voor je dat je 2de trap van de carburateur blijf hangen. Misschien dat als je deze een keer goed schoonmaakt (uit elkaar haalt) dat het verholpen is.
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen
 
Berichten: 1774
Geregistreerd: Ma Aug 14, 2006 9:27 pm
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor renaultjoe » Zo Jul 11, 2010 8:15 pm

Gefeliciteerd, nette auto. Uniek exemplaar.
R11 GTX fase 2
R4 GTL 1.3
Megane III GT estate
Gebruikers-avatar
renaultjoe
 
Berichten: 1986
Geregistreerd: Do Jan 27, 2005 8:34 pm
Woonplaats: Bolsward

Berichtdoor HVZ » Ma Jul 12, 2010 12:48 am

Gerjan_Karssen schreef:maar ik vrees voor je dat je 2de trap van de carburateur blijf hangen. Misschien dat als je deze een keer goed schoonmaakt (uit elkaar haalt) dat het verholpen is.


Dit is idd het geval. *:|* Ik zal er deze week eens een paar uurtjes aan spenderen. Hoop alleen niet dat de klep krom is!
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ
 
Berichten: 38
Geregistreerd: Vr Jul 09, 2010 4:01 am
Woonplaats: Epe

Berichtdoor RPV » Ma Jul 12, 2010 10:14 am

Heb je redenen om te denken dat de klep krom is?

Zag op Oh Oh Renault een duitse verkoper die nog een nieuwe achterklep had staan. Deze man stond in het kraampje naast de RenaultGekken.
No Turbo, no rushhhhhhh!

Renault 11 Turbo 1987 wit
Philips Renault Elf Turbo 1986
Gebruikers-avatar
RPV
 
Berichten: 1531
Geregistreerd: Di Jan 05, 2010 2:17 pm

Volgende

Terug naar Carrosserie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron