Aankooptips R9

Voor al je overige problemen, tips en opmerkingen omtrent zaken als: audio, tuning, interieur enz.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

Aankooptips R9

Berichtdoor PaulM » Ma Apr 12, 2010 12:23 pm

Is er ook een topic met aankooptips voor een R9?

Zit te kijken voor een 2de renault en een 9 lijkt me misschien wel wat. Wil eigenlijk beetje weten bij welke km standen het een en ander gemiddeld naar de haaien gaat bij een R9.
PaulM

Berichtdoor RPV » Ma Apr 12, 2010 12:32 pm

Hallo Paul,

Ik denk dat je grootste aandachtspunt roest zal zijn. De meeste andere dingen zijn lastig te voorspellen, ook aangezien de meeste R9's al behoorlijk op leeftijd zijn.

Wat roest betreft, let vooral op de volgende punten:

Dorpels, krikpunten, Achter de voorschermen in beide hoeken voor (achter/onder de koplampen), deurscharnieren voor, bij de achterlichten.

Niet juist behandelde schades willen ook graag roesten.

Verder willen de kabels die zich in de motorruimte bevinden in de stekkers ook wel graag corroderen.

Succes met zoeken!
Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Ma Apr 12, 2010 8:56 pm

verder zijn het erg betrouwbare auto's Hoge km standen kunnen gemakkelijk gehaald worden (met het juiste onderhoud)

Afgezien van slijtagedelen is eigenlijk het enige puntje van aandacht wat ik kan bedenken de carburateur.

De carburateur heeft (meestal) 2 kleppen. Hiervan blijft de 2de "klep" wel eens hangen. Dat betekent dat bij volgas geven je gas blijft hangen als je weer gas loslaat.

Goed te testen door een paar keer volgas te geven, en dan kijken of de motor weer netjes terug gaat naar het "normale" toerental.

Bij een 1.7 motor is het ook belangerijk om na te gaan wanneer de d-riem voor het laatst vervangen is.

Succes met de zoektocht, dat je maar met wat leuks thuis mag komen ^O^
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Renault 9 KEIHARD !!!!

Berichtdoor Pedro » Ma Apr 12, 2010 10:09 pm

Ik heb er een te koop 1986 eventueel met nieuwe APK die laat ik dan doen bij de rdw
Pedro

Berichtdoor RPV » Ma Mei 10, 2010 8:40 pm

Heb je al een mooie R9 gevonden?
Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor PaulM » Ma Mei 10, 2010 11:30 pm

nee, heb het even op de lange baan gezet, moet wat xtra kosten maken met me huidige auto. Wil denk ik toch eerst nog een stalling hebben voordat ik kijk naar een 9/11. :)
PaulM

Renault 9 1986

Berichtdoor Pedro » Di Mei 11, 2010 10:21 am

Auto heeft een nieuwe APK kwam er met vlag en wimpel doorheen dus iemand nu interesse ps PAUL heeft de auto gezien die kan dus eventueel info HIER vermelden
Pedro

Terug naar Overige