Check dit Dashboard!!

Voor al je overige problemen, tips en opmerkingen omtrent zaken als: audio, tuning, interieur enz.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

Check dit Dashboard!!

Berichtdoor HVZ » Wo Jul 14, 2010 3:26 am

Beste collega-rijders,

Check de link, en dan weet je waarschijnlijk mijn vraag al!!
http://www.youtube.com/watch?v=hQrBtoaj_4A

Mijn vraag is dus, is zoiets ook beschikbaar voor mijn 9-tje?? En waar haal ik dat vandaan? En wat kost dat???
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ

dashboord ?

Berichtdoor ben » Wo Jul 14, 2010 7:31 am

Ja dat is ook mogelijk om in je 9 te maken.

Haal het complete dashboord er uit, uit je 9 ,ga in Frankrijk op zoek naar een sloop 11 TXE met het dashboord dat je liet zien op het filmpje, neem ook alle bedrading mee met de censoren die er eventueel nodig zijn en ga het thuis op een rustig moment inbouwen.
Groet Ben.
ben

Berichtdoor RPV » Wo Jul 14, 2010 9:25 am

Heeft de vorige eigenaar ook bij onze R9 TurboXElectronic gedaan. Lijkt me overigens wel een hele klus...

Afbeelding

Afbeelding
No Turbo, no rushhhhhhh!

Renault 11 Turbo 1987 wit
Philips Renault Elf Turbo 1986
Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor Johan » Wo Jul 14, 2010 10:21 am

Heeej! Mijn filmpje! *:)*
Johan

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Wo Jul 14, 2010 11:51 am

wel leuk om te doen ook trouwens. Je moet niet vies zijn van een paar draadjes, en electronica overigens..
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor Johan » Wo Jul 14, 2010 3:17 pm

Gerjan_Karssen schreef:wel leuk om te doen ook trouwens. Je moet niet vies zijn van een paar draadjes, en electronica overigens..

En een forse dosis geduld... :Y
Johan

Berichtdoor Dave PB » Do Jul 15, 2010 10:19 pm

En het werkplaatshandboek goed lezen, bestuderen en weer lezen.... :Y :D
Dave PB

Berichtdoor RPV » Do Jul 15, 2010 11:27 pm

Dave PB schreef:En het werkplaatshandboek goed lezen, bestuderen en weer lezen.... :Y :D

Haha, Dave heeft dus de ombouw van de R9 gedaan, dus hij kan het weten.
No Turbo, no rushhhhhhh!

Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor HVZ » Vr Jul 16, 2010 1:32 am

Hhmmm... eerst maar eens voor een leuk prijsje aan zo'n cockpit zien te komen.
Kan dan altijd nog kijken wat ik er mee doe!!
Het rookbeleid in de horeca heeft een vreemde werking: NIET-ROKERS willen FRISSE LUCHT, dus sturen ze de ROKERS NAAR BUITEN!!!!!
Gebruikers-avatar
HVZ

Berichtdoor RPV » Vr Jul 16, 2010 9:22 am

HVZ schreef:Hhmmm... eerst maar eens voor een leuk prijsje aan zo'n cockpit zien te komen.
Kan dan altijd nog kijken wat ik er mee doe!!

Het dashboard zelf is misschien nog wel aan te komen, maar de bedrading en stekkers lijkt me onbegonnen, tenzij je ze zelf uit een sloopauto haalt. Die zal je op zijn beurt waarschijnlijk weer niet in NL vinden. Frankrijk is dan eigenlijk de enige optie.
No Turbo, no rushhhhhhh!

Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor HVZ » Vr Jul 16, 2010 1:25 pm

Als die cockpits hier in nl auto's zitten/hebben gezeten, al dan niet origineel, zullen ze waarschijnlijk ook ergens mee aangesloten zijn...
Gebruikers-avatar
HVZ

Berichtdoor Johan » Vr Jul 16, 2010 2:15 pm

Ja, maar wat Robert bedoelt is dat daar heel erg moeilijk aan te komen zal zijn. Toen ik mijn Electronic nog had (zo heet die uitvoering met het digitale dashboard) waren er volgens mij 6 van Eletronic uitvoeringen in Nederland. Met een aantal zelf-ombouw projecten erbij schat ik nog steeds dat er niet meer dan 8 à 9 zullen zijn.

Daarnaast waren alle Electronics die op slopen te vinden waren toen al zo goed als kaal geplukt...
Johan

Berichtdoor HVZ » Vr Jul 16, 2010 3:09 pm

Dan denk ik dat ik het maar gewoon bij "wijzertjes" houd!!
Het is namelijk niet mogelijk dat de auto een week of zo niet rijdt, aangezien ik hem gewoon dagelijks gebruik voor woon-/werkverkeer.

Groetjes...
Gebruikers-avatar
HVZ

Berichtdoor RPV » Vr Jul 16, 2010 4:23 pm

Johan schreef:Ja, maar wat Robert bedoelt is dat daar heel erg moeilijk aan te komen zal zijn. Toen ik mijn Electronic nog had (zo heet die uitvoering met het digitale dashboard) waren er volgens mij 6 van Eletronic uitvoeringen in Nederland. Met een aantal zelf-ombouw projecten erbij schat ik nog steeds dat er niet meer dan 8 à 9 zullen zijn.

Daarnaast waren alle Electronics die op slopen te vinden waren toen al zo goed als kaal geplukt...

Klopt precies. Ik heb bijvoorbeeld wel een electronic dashboard over (Kreeg er 2 op reserve bij de R9) maar een kabelboom zit hier niet bij.

Als je de auto bovendien dagelijks nodig hebt dan was het sowieso een prestatie geweest om dit in een weekend om te bouwen.
No Turbo, no rushhhhhhh!

Gebruikers-avatar
RPV

R 21

Berichtdoor ben » Vr Jul 16, 2010 6:14 pm

Is het een optie om het elektronische dashboord van een R 21 te nemen.
Gr Ben.
ben

Volgende

Terug naar Overige