claxon Renault 11

Voor al je overige problemen, tips en opmerkingen omtrent zaken als: audio, tuning, interieur enz.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

claxon Renault 11

Berichtdoor JG_Smit » Di Nov 01, 2011 6:15 pm

Mijn 11 heeft geen claxon, ik zie achter de voorbumper wel 2 draden los hangen en ik neem aan dat de claxon daar op moet.
Echter daar op aangesloten geen getoeter.

Loopt de claxon via een relais in de 11, en waar zit deze dan?

gr Jan..
JG_Smit

Re: claxon Renault 11

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Di Nov 01, 2011 6:57 pm

De claxon zit bij mijn GTL rechtsvoor bij de bumper. onderin de motorruimte naast de radiator. Hier zit een plastic "schotje" waar bij mij 1 rondje uit is gehaald voor de claxon. Bij luxere modelen horen hier 2 unit's te zitten. naar de claxon gaat bij mij Hier gaat alleen een + kabel naar toe, de massa loopt via het subframe/carrosserie. Het draadje is paars van kleur.

Bij luxere kunnen dit ook 2 keer een plus zijn, vanwege de aanwezigheid van 2 claxons orgineel.

Ik zou eens een multimeter aansluiten op de draadjes die je gevonden hebt, en kijken of deze ook reageren op de claxonschakelaar.
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor RPV » Di Nov 01, 2011 10:02 pm

Bij mijn phase 2 R11T zit het relais achter de grill, op het plastic schot naast de radiateur. Dit is echter wel de hoorn met compressor en niet de standaard claxon uit modellen anders dan de Turbo. Hieronder een plaatje van de loshangende relais/relaishouders:

Afbeelding
No Turbo, no rushhhhhhh!

Renault 11 Turbo 1987 wit
Philips Renault Elf Turbo 1986
Gebruikers-avatar
RPV

Berichtdoor JG_Smit » Wo Nov 02, 2011 1:27 am

Dan ga ik daar even zoeken, ik heb hier ook een hoorn met compressor die ik wil monteren.

gr Jan..
JG_Smit

Terug naar Overige