koplampen doen vreemd

Voor al je overige problemen, tips en opmerkingen omtrent zaken als: audio, tuning, interieur enz.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

koplampen doen vreemd

Berichtdoor rhm » Zo Apr 23, 2006 10:35 pm

Er werd vrijdag naar mij geseint, dus thuis aangekomen kijk ik of er iets mis is aan mijn R11 en ja hoor de lamp voor het rechterdimlicht was kapot. Ik een nieuwe lamp ingezet en hij deed het nog steeds niet.
Ik heb toen alle standen van de verlichting geprobeerd, dus stadslicht, dimlicht en grootlicht en bij het grootlicht viel mij op dat dan de kapotte rechterlamp het wel doet maar dan doet de lamp aan de andere kant het weer niet.

Weet iemand welke lampen er nu precies bij welke stand van de verlichting aan horen te zijn en weet er iemand een oplossing voor dit probleem? :(

Groeten RHM

Oja, ik heb een fase1, dus met de dubbele koplampen
I'm not a complete idiot! Some parts are missing
Gebruikers-avatar
rhm

Berichtdoor michiel » Ma Apr 24, 2006 11:00 am

Kijk de aarding van de koplampen eens na.
Als deze niet goed is kunnen er rare effecten ontstaan.
De lampen zijn geaard met een metalen plaatje dat vasgeschroefd zit aan de carosserie met een boutje.
Het plaatje bevind zich aan de achterkant onder de lampen.
Ff schoonmaken, ik heb hiermee bij mijn 11-je al veel problemen opgelost.
11 LeMans & 11GTL
Gebruikers-avatar
michiel

Berichtdoor Wingnut » Wo Okt 04, 2006 1:11 am

Die ken ik. De connector is dan verkoold. Dit kun je op 2 manieren oplossen.
1.: Oude connector van je kabelboom afknippen. Connector met een stuk extra draad uit een andere Renault knippen, draden van universele connectoren voorzien en spul aansluiten op je kabelboom.

2.: Connector uit elkaar halen, clips van de kabelboom knippen en nieuwe clips aan de kabelboom zetten. Voor het nette clips in een nieuwe connector plaatsen. Deze oplossing ziet er wat gelikter uit. Als je wilt kan ik je de partnummers geven.

Dit komt vroeg of laat op ALLE modellen van Renault een keer voor.
Wingnut

Terug naar Overige