SAeRIN

Mededelingen omtrent de Renault 9-11 Club en deze site.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

SAeRIN

Berichtdoor Ralph » Wo Dec 19, 2012 4:25 pm

Iemand bekend met dit initiatief? Benaderd door? Contact gezocht?
http://arcn.org/index.php?option=com_co ... Itemid=176
ralph a choisi elf
Laguna 2 ph.2 2.0T Aut.
Gebruikers-avatar
Ralph
Site Admin

Re: SAeRIN

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Wo Dec 19, 2012 8:15 pm

Ik was er nog niet bekend mee, ik krijg ook niet echt de indruk dat het veel voorstelt.
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor renaultjoe » Wo Dec 19, 2012 9:50 pm

Had er ook nog niet van gehoord, wel van het evenement.
R11 GTX fase 2
R4 GTL 1.3
Megane III GT estate
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Berichtdoor Ralph » Wo Dec 19, 2012 10:30 pm

ralph a choisi elf
Laguna 2 ph.2 2.0T Aut.
Gebruikers-avatar
Ralph
Site Admin

Berichtdoor Rossy » Do Dec 20, 2012 1:20 pm

Ja, dat ken ik.
Het is precies wat de website vertelt, een stichting om alle bekende en erkende Renault clubs in Nederland te organiseren.
Beetje apart dat dit nog niet bekend was daar wij toch een beetje een onderdeel zijn van CAR.

Antonio.
Je hoeft geen elf te zijn om een 11 te rijden _O^
--------------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Rossy

Berichtdoor Dave PB » Do Dec 27, 2012 1:43 am

De CAR is over dit initiatief steeds geïnformeerd geweest, maar de stichting is pas sinds eind november jl. formeel een feit. Ik ben binnen de stichting actief als evenementencoördinator en kan wel een stukje extra toelichten.

Renault (Frankrijk) wil meer en gemakkelijker in contact kunnen komen met de mensen die het merk een warm hart toedragen (vaak verenigd in clubs natuurlijk). Enerzijds wil men, meer dan in het verleden, de geschiedenis van het merk koesteren. "Renault Classic" is een tak van het bedrijf dat zich natuurlijk al langer bezighoudt met restauratie en beheer van de eigen collectie, maar je ziet dit deel van het bedrijf ook steeds meer naar buiten treden. Zo is er sinds kort ook de website, renault-classic.com. Verder had men het voornemen om elke twee jaar een groot evenement, het Festival Renault te organiseren, telkens ergens anders in Europa. Maar dit voornemen is nu recent in de ijskast gezet, men denkt dat er vanwege de crisis te weinig animo zou zijn. En als derde heeft men aan de diverse landen (importeurs / clubs) gevraagd een constructie te verzinnen om de communicatie van en naar de diverse clubs te centraliseren. In Duitsland kent men al langen zo'n constructie en in Nederland is daarvoor nu dus SAeRIN opgericht. SAeRIN is dus een overkoepelend orgaan, het tast de identiteit van de afzonderlijke clubs niet aan, gaat zich niet bemoeien met de clubs zelf. Maar SAeRIN kan wel voordelen bieden. Ten eerste, al genoemd, is daar de informatievoorziening van en naar Renault. Ook kan SAeRIN ondersteuning bieden bij evenementen, kan er via SAeRIN mogelijk in de nabije toekomst technische informatie gevonden en gedeeld worden, enzovoort. Het moet allemaal nog beginnen, maar in ieder geval is het idee goed (mijn overtuiging).

Anderzijds zit er voor Renault (Frankrijk) natuurlijk ook een commercieel doel aan. Men hoopt door middel van enthousiaste fans meer Renaults te kunnen verkopen. Hoe dat in zijn werk zou moeten gaan, weet ik ook niet.

Persoonlijk heb ik in mijn hobby met (oudere) Renaults altijd wel een stukje commitment vanuit Renault gemist. Er werd niks voor de liefhebber gedaan. En nu er signalen zijn dat dat mogelijk gaat veranderen heb ik me direct aangemeld om daar hopelijk een positieve bijdrage aan te kunnen leveren.

Mochten er vragen zijn, lees ik het wel. Via PM mag ook of anders is er het e-mail adres: evenementen@saerin.nl

Dave
Dave PB

Berichtdoor Ralph » Do Dec 27, 2012 2:36 pm

Bedankt voor de info Dave!
ralph a choisi elf
Laguna 2 ph.2 2.0T Aut.
Gebruikers-avatar
Ralph
Site Admin

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Do Dec 27, 2012 9:23 pm

bedankt voor de info. Ik had al zo'n vermoeden dat het nog niet lang bestond. Er was namelijk nog erg weinig over te vinden op het internet.
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor tutuur » Vr Dec 28, 2012 1:57 am

Dat festival Renault is iig al een goede binnenkomer geweest *:|*

Ik vraag me af of ze er ook voor kunnen zorgen dat de onderdeel prijzen wat dalen. Sommige plaatdelen lijken wel van goud!
tutuur

Terug naar De Club