Zwarte deel onder voorruit

Voor al je overige problemen, tips en opmerkingen omtrent zaken als: audio, tuning, interieur enz.

Moderators: RPV, Gerjan_Karssen

Zwarte deel onder voorruit

Berichtdoor pascallos » Vr Nov 20, 2009 4:34 pm

Ik las in het topic over de zwakke punten van de 9 dat dit er één van is. Bij mijn 9 is dit ook het geval. Hier is het zwarte op diverse plaatsen aan het bladderen en is er lichte roest.

Hoe kan ik dit het beste herstellen (stap voor stap uitleggen graag)
Zelf had ik het idee om met hammerite een nieuwe laag aan te brengen, maar er zal uiteraard eerst nog wat bewerkt moeten worden of geschuurd, maar hoe.
pascallos

Wilfred

Berichtdoor Wilfred. » Zo Nov 22, 2009 11:37 am

Hele maal kaal '"Blank" maken en het gegeel in de metaal grond verf zetten.het beste is het raam er uit halen om dat hij in de hoeken onder het rubber vaak verot is voor al onderaan.
Gebruikers-avatar
Wilfred.

Berichtdoor pascallos » Ma Nov 23, 2009 4:26 pm

Hoe maak ik het het beste helemaal kaal? Kun je uitleggen welke materialen je gebruikt? Als het kala is dus zetten in de metaal grondverf en daarna met hammerite eroverheen???
pascallos

Berichtdoor RPV » Di Nov 24, 2009 11:06 am

Kaal maken hangt een beetje af van hoe hardnekkig de roest is. Oppervlakte roest kan je verwijderen met een schuurpapiertje, weggerotte delen metaal zal je roestvrij moeten maken met bijvoorbeeld een staalborstel of een schuurmachine (Ik gebruik een Black&Decker Powerfile). Eventueel gaten opvullen met plamuur (Soort afhankelijk van diepte van het gat) Direct daarna ontvetten met ontvetter (M600 van Motip Bijv.) en dan direct in de primer zetten om vliegroest te voorkomen.
Hierna kun je met hammerrite aan de slag gaan, maar je kan het ook spuiten. Dit laatste geeft wat mij betreft een mooier resultaat.

Succes.
RPV

Berichtdoor pascallos » Zo Nov 29, 2009 10:10 pm

RPV bedankt daar heb ik wat aan :d
Het enige dat ik nog moet weten dan is welke primer ik nodig heb? Heb hier echt totaal geen verstand van... liefst een goedkope goede haha
pascallos

Berichtdoor RPV » Ma Nov 30, 2009 12:49 am

Voor kaal metaal gebruik ik een epoxy primer voor metaal (Brunox), meestal wel verkrijgbaar bij automaterialen zaken. Is helaas niet goedkoop, wel heel goed.
RPV

Berichtdoor pascallos » Zo Jan 24, 2010 11:20 pm

hmm vandaag maar eens gekeken naar die plekken en zijn er niet mooier op geworden na deze vorstperiode (kerst etc.). Kan de roest wat indrukken dus er zal wel redelijk wat geplamuurd moeten worden. Zelf dacht ik aan deze:

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=415507

Over het spuiten...
Hoe lang moet dat drogen? Moet de auto daarvoor binnen staan (is nl. geen optie) want anders moet ik tot de lente wachten zeker?

Dacht aan deze lak in het matzwart

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=440100
pascallos

Berichtdoor pascallos » Di Jan 26, 2010 12:38 pm

niemand???
pascallos

Berichtdoor Gerjan_Karssen » Di Jan 26, 2010 8:16 pm

Om gaten op te vullen gebruik ik altijd een soort aluminiumplamuur van motip. Er zit een beschrijving bij hoe je dot hoort te gebruiken.

Wat betreft het spuiten zou ik het niet weten. licht opschuren, goed ontvetten, en dan spuiten zoals op de spuitbus staat. Bij bepaalde versoorten (hammerrite bv) is geen primer nodig. Dit staat dan wel op de verpakking. Ik zou gewoon eens vragen bij de brezan/halfords wat ze je kunnen aanbieden.

Gr
Vive La Différance
R11 GTL
Gebruikers-avatar
Gerjan_Karssen

Berichtdoor renaultjoe » Di Jan 26, 2010 9:27 pm

Zou ook naar een automatrialenzaak gaan en mij daar laten voorlichten. Deze temperaturen zijn niet echt geschikt om te spuiten/plamuren. Volgens mij moet het wel boven de 20 graden zijn.
R11 TSE 1.4T
R4 GTL 1.3
Gebruikers-avatar
renaultjoe

Terug naar Overige